marți, 20 aprilie 2010

Doctorul copacilor

Cherry Flower: Woody Woodpecker

Postarea lui April mi-a adus în minte o întâmplare petrecută în apropierea casei mele. Cineva avea în curte un cireş bătrân. La un moment dat a hotărât, probabil, că cireşul nu-şi mai avea rost şi a hotărât să-l taie. Numai că l-a tăiat într-un fel care să-i aducă oarece folos. A tăiat coroana mare şi bogată lăsând trunchiul şi un ciot, două din ramurile mai puternice pe post de stâlp pentru bolta de viţă de vie. Zis şi făcut! Ce face omul în curtea lui e doar treaba lui. Trunchiul ciunt a devenit sprijin pentru barele grele din fier. Omul gândise că în scurt timp trunchiul lipsit de coroană se va usca. Numai că socoteala omului nu s-a potrivit cu cea a naturii.
Într-o dimineaţă de primăvară am auzit: Toc-toc şi iar Toc-toc-toc. Am scos capul pe fereastra deschisă să văd ciocănitoarea. Pasărea cu moţ roşu se plimba pe trunchiul schilodit. Toc-toc, toc-toc stătea puţin şi iar toc-toc-toc, toc-toc-toc.
În anii următori am auzit sau am văzut de nenumărate câte o ciocănitoare inspectând trunchiul de cireş. Cert este că la un moment dat am observat că cireşul ciunt are o nouă coroană. Mi-am reamintit apoi de micuţele ciocănitori şi nu m-am putut abţine să nu mă întreb: Cum au simţit oare micile ciocănitori că în cireşul mutilat mai există o pâlpâire de viaţă?
Natura are multe necunoscute pentru oameni şi poate că nici nu suntem vrednici să le aflăm, odată ce acţionăm cu atâta ură împotriva ei.

5 comentarii:

April spunea...

Uite cum natura ne mai da o lectie...

darry.anna spunea...

Mereu ne ofera lectii dar noi suntem atat de prinsi cu alte probleme ca nu mai avem timp si de ,,lectiile astea,,

adriana spunea...

Toc-toc...am luat ceva de la tine.

darry.anna spunea...

:)Toc-toc, Adriana ma bucur! Primavara are multe minunatii pentru noi toti!

Movi spunea...

Inca mai avem multe de invatat de la mamica noastra natura... sunt unele lucruri asa de simple dar atat de frumoase care impeuna fac o armonie pe care din pacate inca nu suntem in stare sa o intelegem la adevarata ei valoare.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...