luni, 14 iunie 2010

Ce aduce vorba bună?

Aduce replici dure. Aşa că mai bine tac şi-mi văd de treaba mea. Mă laud când spun că îmi place să spun o vorbă bună sau să încurajez pe cineva. Omul care-şi spune necazul nu are nevoie de sarcasmul şi ironia mea. Îmi pot permite să fac glume cu cei foarte apropiaţi.
Numai că uneori aşa zisa mea vorbă bună nu valorează nimic. Zilele trecute încercând să încurajez o colegă tare amărâtă în privinţa vremurilor şi ratelor spunând:
,,Încearcă să gândeşti pozitiv! Încearcă să te rogi!,,
Replica ei a fost pe măsură:,, Fericiţi cei săraci cu duhul...,,
Drept este că eu am greşit că mi-am permis să-i dau un sfat.
Cine sunt eu ca să-mi permit să spun o vorbă? Un simplu om. Dar dacă mă ia gura pe dinainte să se mândrescă ce vorbe bune spune. Am să învăţ să tac? Cam greu, dar merită exersat.
Altădată, tot aşa încercând cu vorba, răspunsul a fost: ,, Îţi permiţi să faci cutare lucru pentru că nu ai copii şi nu ştii ce înseamnă să ai obligaţii,,
Păi, nu este clar că e absolut necesar să-mi văd problemele mele fără a-mi mai provoca alte neplăceri.
Tăcerea aduce cu ea şi o linişte de care am nevoie. N-o să-mi mai consum energia în interminabile tânguieli şi văicăreli.

5 comentarii:

adriana spunea...

tacerea e de aur

Niciodată Singură spunea...

Eu cred că, treptat, cei mai mulţi dintre noi, din cauza vremurilor, am devenit intoleranţi şi mai puţin sensibili la necazul aproapelui. În plus, pentru cei care au probleme, sfaturile nu mai sunt suficiente, oamenii au nevoie de soluţii concrete care, din păcate, nu vin imadiat.
Şi mie mi se întâmplă să fiu răutăcioasă atunci când cineva încearcă să mă încurajeze în momente dificile, tocmai pentru că nu am nevoie de vorbe, ci de fapte. Dar, când îmi trece furia, realizez cât de egoistă am fost şi apreciez gestul acelor persoane care, dacă nu le-ar fi păsat de mine, ar fi făcut orice altceva în loc să-mi adreseze o vorbă bună.
Mulţumesc pentru vizită şi pentru aprecieri! :)

darry.anna spunea...

@ Ai dreptate Adriana. Macar am sa incerc sa ascult mai mult ca sa nu mai reped cu vorba.

@Niciodata singura multumesc si eu pentru vizita si comentarii. Si uite ca mi-ai aratat cum lucrurile pot fi privite si din alt unghi ,eu nu ma gandisem.

Movi spunea...

mai este si un aspect multi nu accepta ca cineva sa zica ceva despre situatia lor desi se caina cu acest lucru... asta poate si din orgoliu sau pentru ca nu vor sa fie compatimiti.
Sa zici o vorba buna nu e neaparat un lucru rau ... asta demonstreaza ca iti pasa de acea persoana si incerci sa o incurajezi ca si noi la randul nostru trecem prin perioade mai dificile si avem nevoie de unele incurajari care sa ne faca sa mergem mai departe.
Din pacate asta e societatea in care traim suntem mult prea dezbinati, orgoliosi, invidiosi si nu mai zic indiferenti.
Si da cred ca uneori o vorba buna nu prea merge ci mai degraba sa vii la pesoana respectiva si sa spui: uite eu m-am ganditm cum ai putea rezolva problema si putem incerca sa facem asta... sau ceva de genu. Insa si aci depinde mult de cat de receptiva e persoana respectiva pana la urma.
Uneori merge si o strangere de manuta sau o imbratisare! ;)

darry.anna spunea...

@Movi multumesc pentru raspuns! Un punct de vedere interesant.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...