luni, 5 iulie 2010

Unde-ţi petreci concediul?

Zilele lungi şi luminoase de vară m-au fascinat întotdeaunea. Firesc să te gândeşti dacă nu la un concediu, măcar la o mini-vacanţă. Să pleci undeva să te recreezi şi să-ţi încarci bateriile. Eu, sincer, prefer o zonă de munte cât mai liniştită. Un loc unde să stau 2-3 zile cu gândurile şi ideile mele, să le pun în ordine şi apoi mă pot întoarce cu poftă nemaipomenită de lucru. Îmi place şi marea pentru felul în care îmi rămâne în suflet pentru tot anul care urmează apoi, numai că...
...aud tot mai frecvent în ultima perioadă termenul de concediu asociat cu expresia ,,All inclusive,,.
Măi, să fie! Acum un an de zile eram într-o maşină în drum spre Iaşi cu un grup de cunoscuţi şi am auzit prima dată vorbindu-se despre o vacanţă în Bulgaria cu pachetul All inclusive. Am tăcut mâlc pentru că mi-a fost ruşine să întreb ce înseamnă. Din discuţie mi-am dat seama că era ceva vreme de când era preferat acest mod de a-ţi petrece concediul, doar eu în ignoranţa mea nu auzisem de el. Între timp m-am dumirit şi am înţeles că ar fi destul de avantajos. Anul acesta numai despre ,, All inclusive,, am auzit. Toată lumea pleacă în concediu în Bulgaria, nu mai e Antalya e Bulgaria. Bun, un concediu ai şi de ce să nu simţi bine că doar munceşti un an întreg cu gândul unde-o să pleci la vară. Că şi vara, deja bătălia pentru repartizarea concediilor nu mai se dă pentru lunile iulie-august, ci s-a mutat în luna iunie, că poate mai prinzi ş-o reducere. Bine, până aici s-ar putea spune că am fost puţin răutăcioasă.
Dar stând eu şi analizându-mi ultimele două concedii: Acum doi ani am fost câteva familii pe Litoralul nostru la Mangalia. Anul trecut în toamnă, am fost la Sinaia,Valea Prahovei este unul din locurile mele preferate încă din adolescenţă.
Ce a fost bun: am schimbat atmosfera, am fost cu prieteni, ne-am simţit bine împreună. Nu au fost nişte concedii deosebite, ne-am simţit bine şi cam atât.
,,Bine. Şi ce nu ţi-a plăcut?,, m-aţi putea întreba.
Mâncarea deplorabilă, acelaşi gust de fast-food peste tot. E adevărat că nu pleci în concediu ca să te îngraşi. Iar sevirea îngrozitoare. Mutre posace şi oţărâte de-ţi pierea orice curaj. Neavând maşină personală, am fost nevoiţi să apelăm la taxi: GREŞIT! Ăla de conduce, vrea nene să câştige de la tine suma pe o săptămână sau chiar mai bine. Păi dacă tu vrei să mă fraiereşti pe mine, care-s tot un amărăştean ca tine, atunci când mai vine un străin, dacă greşeşte şi vine, cât mai ceri?
Deci aşa zisa şi lăudata ospitalitate românească e praf în ochi şi înclin să cred că nici n-a existat vreodată. O lipsă acută de bun simţ oriunde mergi, oameni crispaţi şi încruntaţi( şi atunci nici nu adia măcar un zvon de criză).
Şi atunci stau şi-mi spun: nu mai bine ,,aplic,, şi eu la un ,,All inclusive,, ştiu că petrec câteva zile întru-un loc civilizat, mă simt bine, sunt tratat cu respect pentru ceea ce plătesc. Nu am pretenţia să fiu tratată regeşte dar un zâmbet acolo tot se poate.
Eh, gândeam şi eu cu voce tare!

6 comentarii:

Bogdan Epureanu spunea...

Mie cea mai faina solutie mi se pare sa mergi undeva unde sa ai posibilitatea sa te gospodaresti singur; de exemplu cand merg la mare eu inchiriez un apartament in Mangalia, unde am tot confortul - paturi, televizoare, aragaz, frigider, masina de spalat, etc si pe urma pot sa merg sa stau toata ziua in ce statiune imi place.

adriana spunea...

concediu...un cuvant care mi-a iesit din vocabular de vreo trei ani

darry.anna spunea...

@Bogdan: asta presupune sa am si in concediu acelasi program de cumparaturi si gatit pe care-l prestez si in timpul anului. Sincer, imi place in concediu sa fiu putin libera la acest capitol.

@Adriana: te inteleg, stiu ce inseamna sa ai acasa pe cineva dependent de ajutor.

Bogdan Epureanu spunea...

Da, ai si tu dreptatea ta... dar pe de alta parte mi se pare o alternativa mai buna sa stau o ora pe zi la cratita decat sa mananc ce imi dau la restaurant si sa platesc de patru ori cat fac. :)

DoarEu spunea...

All inclusive inseamna ca ai asigurate cele trei mese, cu bufet. Poti alege din divese sortimente, ce iti place (pentru mine e un avantaj, decat sa imi puna o ciorba in fata si sa nu o opt manca).
anul trceut am fost la bulgari, la Suny Beach si a fost foarte frumos. Curat in hotel, mancarea buna, ei ospitalieri, am mers si in Nessebar (pe jos, chiar pe malul marii; a fost de vis) un oars gen Sighisoara noastra.
Concediu placut, draga mea!

darry.anna spunea...

Multumesc draga mea pentru urare! Voi pleca in concediu mai tarziu. Am scris acest post in urma unor discutii cu colegii sau cunoscutii despre concedii. E vara , e perioada in care simti cel mai acut nevoia unei perioade de relaxare si de reincarcare cu energie. De aceea e nevoie sa ti alegi cu grija locatia.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...