vineri, 3 septembrie 2010

Cât costă un zâmbet?

Sincer nu ştiu, dar uneori absenţa lui e destul ca să-ţi posomorască o zi întreagă. Citeam pe blogul Claudiei
şi m-am gândit că mi s-a întâmplat de multe ori să mă izbesc de răceala unui funcţionar.
Cu ani în urmă când a fost introdusă plata salariilor pe card, banca unde se livrau salariile noastre s-a întâmplat să fie printre primele privatizate. Ce m-a mirat a fost atitudinea funcţionarelor de la ghişeu: ,,Bună ziua şi Mulţumesc,,. O atitudine plăcută care s-a păstrat până astăzi. Cred că ţine de politica firmei, pentru că la alte bănci îmi este lehamite să merg, nu dau nume ,dar la o altă bancă, la ghişeu, erau numai două funcţionare dintre care numai una era mai rapidă, mai simpatică cealaltă în schimb era lentoarea întruchipată şi niciodată n-am văzut-o zâmbind. Probabil aşa este mimica ei mi-am zis gândindu-mă la propria-mi persoană cu deficienţă la zâmbet. Ca să zâmbesc sau să păstrez o mimică senină trebuie să mă controlez în permanenţă şi cu siguranţă n-aş putea lucra într-un loc unde mi s-ar impune să zâmbetul ca parte a uniformei de servici. Compensez această lipsă cu un calm pe care l-am exersat în timp şi care mă ajută de multe ori.
Primăvara aceasta am avut câteva zile o săcâitoare durere la o măsea. Până am rezolvat problema am strâns din dinţi. Într-o dimineaţă unul din pacienţii mei m-a întrebat de ce nu zâmbesc, pentru că el a auzit la televizor că iau spor de zâmbet şi ar trebui să zâmbesc. Corect. Nu? Am râs în hohote.
Este greu să zâmbeşti dar se poate exersa. Când ai mintea prinsă în griji: cum plătesc rata, copii sunt bolnavi, etc...uiţi că mimica trădează.
Şi mai avem un defect acreala şi posomarala pe tot şi toate de parcă ar fi cineva vinovat că eu fac un lucru care nu-mi place. Nici eu n-am ştiut să zâmbesc dar am învăţat şi nu-mi pare rău.
La urma urmei suntem toţi nişte oglinzi în care se reflectă ceilalţi. Eu zâmbesc, tu zâmbeşti....

P.S.
Mulţumesc
Claudiei
pentru că îmi aduce aminte mereu să zâmbesc!

şi vouă pentru zâmbete:Adriana, April,
Dili,
Iuliana .... şi lista rămâne deschisă.

13 comentarii:

DoarEu spunea...

Noi zambim si ne va fi din ce in ce mai bine. Visele se vor indeplini, caci zambetele atrag fericirea si bunastarea si linistea sufleteasca!

Da.. toti avem micile noastre probleme... dar nimeni nu este obligat sa le suporte, sa ni le preia prin atitudinea noastra.


Pupici si imbratisari prietenoase si voioase!

darry.anna spunea...

:))))

Cu mult drag, draga mea!

darry.anna spunea...

Ah! Pârdalnicele astea de linkuri! Mulţumesc pentru constatare, am rezolvat.
:)

Dili spunea...

eu zambesc, odata mi s-a zis ca sunt ipocrita fiindca zambesc cam mereu :-)))) Si ce daca, le fac in ciuda tuturor.. oricum am devenit atat de indoctrinati cu prostii incat am inceput sa consideram anormalul normal, sa banuim zambitorii de intentii ascunse daca sunt de sex opus si sa uitam sa lasam zambetul din inima sa iasa la suprafata.... pup!
.. ca tot vorbeam d e linkuri, iata la ce zambesc acum http://www.trilulilu.ro/petreradu1/76c4c6d405924c

darry.anna spunea...

Bravo Maria! Asa sa faci mereu!
Indoctrinarea isi face loc unde e mai multa posaceala:)
Multumesc pentru link, chiar imi place!L-am si trecut la favorite.

Ganduri bune si un week-end relaxant!:))

Dili spunea...

si tie la fel draga Darryanna! Multumesc mult si eu! :-)

Iuliana spunea...

Ma alatur si eu grupului vostru de zambarete :). Si va iau cu mine prin locurile minunate prin care voi merge in zilele ce urmeaza si vom zambi impreuna peste tot si ne vom ruga pentru mai multa veselie in lumea asta cuprinsa de griji, rautati, invidie.

Pupici si zambete. :)))

darry.anna spunea...

Cu placere Iuliana!
:)))
Ganduri bune!

adriana spunea...

Dragele mele, se putea sa lipsesc de la acest post despre zambete?!

Nu!!!

Zambetul este gratuit si este pacat sa nu profitam de aceasta oferta, mai ales cand toate sunt scumpe.

Si eu am zilele acestea o problema de masele dureroase combinata cu o raceala capatata la un cash&carry ( am intrat sambata trecuta la raionul de carne si am iesit cu frisoane de acolo).

Nu-mi prea vine sa zambesc, mai ales ca atunci cand o fac ma doare rau de tot maseaua..dar nu vreau sa raman o acritura dupa ce-mi trece, asa ca zmabesc din cand in cand. Au!!!

http://www.serginiu.com/2009/08/zambeste.html

UITE CE ZAMBARET GASESTI AICI, DARRY...pune-l si tu pe blog poza la postul asta, sa vezi ce veselie va fi! Pupicei

darry.anna spunea...

Multumesc Adriana!
Stiu cum e cu maseaua dureroasa:(
Cat de curand am sa postez si eu un zambaret pe blog.

April spunea...

Pe mine m-a invatat cineva sa zambesc :D si tare-mi place....

darry.anna spunea...

Uite asa invatam toti April si e placut!
:))

Sergiu spunea...

Zambeste, e gratis! daca am zambi cate putin in fiecare zi probabil lumea ar arata altfel.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...