marți, 30 noiembrie 2010

Ciuperca otrăvitoare de limba ei piere

 Printr-o poiană trecu odată un car încărcat cu bălegar. Hurducându-se pe drum, din car, căzu în mijlocul poienii o ditamai pleaşcă mirositoare. 
_Fiu, fiu! ce putoare! Vai, o să ne molipsim şi noi de acest pătrunzător miros se zbârliră pălărioasele care mai de care mai colorate şi mai modite.
După o vreme, din pleaşca aceea ponegrită răsăriră sfioase alte pălărioare, albe.
_Cum? ce îndrăzneală! cine le-a dat voie? s-au burzuluit coloratele.
De voie de nevoie s-au ignorat o vreme. Până-ntr-o bună zi când şefa pălărioaselor hotărî să ţină o predică albinoaselor  de să le fie învăţătură să nu mai cadă pe unde nimeresc.
_Hm! ce viaţă mai aveţi şi voi! Trăiţi toată viaţa  pe bălegarul acela umed,  puturos.  Nu-i de mirare că n-aveţi pic culoare-n pălărie dragelor, sublinie  focoasa către champignoane.
_Eu, precum bine vedeţi  am ieşit din iarba asta mare şi fragedă, respir aer proaspăt cu aromă de cetină. Ah! ce viaţă minunată pot să am! Soare şi adieri de vânt, stropi de ploaie. Pe când voi ,, feţe palide,, nu cunoaşteţi lumina soarelui.   Eu mă hrănesc doar cu chestii naturale, ce ştiţi voi  ce-i aia natural când staţi toată ziua-n bălegar...şi ar mai fi vrut să adauge ceva  că, se auzi deodată:
_Cranţ-cranţ!  trozniră fălcile pălărioasei. De prea mult zel îşi  muşcă otrăvicioasa limbă căzând secerată cu pălăria-n muşchiul verde.
......
Şi se făcu o vreme, de trecură alţi  oameni, cu carul cu lemne,  prin poiană. Strânseră bucuroşi ciupercile albe-n desagă, călcând cu năduf coloratele ca nu care cumva să poposească vreun turist rătăcit şi neştiutor  să le culeagă.

10 comentarii:

Iuliana spunea...

Ce buna invatatura! Mai ales pentru mine, care uneori sunt taaaareee otravitoare! Doamne fereste sa nu-mi musc limba! :)

darry.anna spunea...

:)cred ca fiecare avem o sticluta cu otrava la purtator care se mai varsa uneori.

Iuliana spunea...

Sagetatoarea mea draga, cand e ziua ta? Sper sa nu fi trecut! Si nu ma refer la cea onomastica... Stiu ca aceea e pe 6 decembrie.

darry.anna spunea...

8 dec

adriana spunea...

si mai e o vorba...fiecare poasare pe limba ei piere...

darry.anna spunea...

:) eu mi-s pasarea maiastra!

DoarEu spunea...

ce frumos....! sunt mandra de tine.. ma bucur ca am reusit sa vorbim...

succes si mii de multumiri ca ai aparut in viata mea si ma ajuti!

ganduri bune!

darry.anna spunea...

E doar o povestioara!
Si eu ma bucur ca am reusit sa vorbim.

Imbratisari prietenesti!

adriana spunea...

Nu doar maiastra, super maiastra!

Pupicei

darry.anna spunea...

;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...