duminică, 16 ianuarie 2011

Leapşa cu cărţi

Am primit de la Donca   

1.Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?
Lui Mark Twain.

2.Care sunt motivele pentru care i-aţi încredinţa lui sarcina aceasta?
Toată copilăria mea am tânjit după o soră geamănă, mi se părea cel mai grozav lucru. Poate aşa Mark Twain va reuşi ,,să găsească,, geamăna mea.

3.Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmică pentru a păstra o ,,urmă,, a umanităţii?
Mă întreb cine s-ar putea bucura de lectura acestei ,,urme,,. Cred că ar trebui să pun un Abecedar mai întâi şi apoi o carte de poveşti, o carte de istorie, un roman.

4.Cum arată pentru dumneavoastră pauza ideală pentru a citi o carte?
Oriunde, oricând este momentul prielnic pentru a citi o carte, numai să nu ne pierdem acest exerciţiu atât de benefic pentru mintea noastră.

5.Dacă aţi avea puterea de ,,a şterge,, un personaj de roman care ar fi acesta?
Nu-mi doresc această putere. Atâta vreme cât nu am avut inspiraţia şi talentul de a scrie un roman nu am nici acest drept.

6.Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?
Fiecare personaj chiar şi negativ are un rost al său.

7.Câţi kilometri aţi merge pentru a găsi o carte?
Acum în era supertehnologiei nu cred că se pune problema distanţei, cu un simplu click reduci distanţele. Mai degrabă aş pune întrebarea astfel: 
Ce sumă de bani ai fi dispus să plăteşti pentru o carte pe care ţi-o doreşti foarte mult?
Cred că aş plăti salariul meu pe o lună. Cărţile sunt singurul lucru pe care îmi place să-l posed, nu ştiu dacă e bine sau e rău. cel mai plăcut este să intru într-o librărie, să ,,mă uit,, printre rafturi să răsfoiesc şi să-mi aleg cărţi.

8.Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întîlniţi?
Lev Tolstoi.

9.Care ar fi primele cuvinte care i le-aţi adresa( în afară de bună ziua)?
L-aş ruga să schimbe finalul romanului Anna Karenina.

10.Descrieţi biblioteca visurilor voastre.
 Am să scriu o mică istorisire:
Când eram copil, pe la 7ani, am făcut împreună cu verişoara mea( mai mică cu doi ani) o năzbâtie mare. Am fost în vizită la ea şi i-am dus nişte mosoraşe mari de plastic. A fost foarte încântată. La un moment dat a început să lovească în perete  şi să se amuze de cibiturile rămase. Era în vara lui 77, impresia cutremurului din martie încă îmi era viu în minte. M-am speriat şi am ,,sfătuit-o,, să lovească mobila pentru că pereţii se pot dărâma.(!?). Avea în cameră un frumos corp de bibliotecă, din lemn de nuc, cu măsuţă cu picior încorporată. Urmarea.... furnirul minunat şi lucios a devenit în câteva minute asemeni unui lac cu ,,raţe,,.
Peste câţiva ani părinţii ei au hotărât că biblioteca este neîncăpătoare şi au cumpărat alta nouă. Corpul ,, mutilat,, a ajuns la noi acasă. A fost unul din cele mai frumoase ,,cadouri,, primite mai ales că între timp din bănuţii mei de buzunar adunasem câteva cărţi şi aveam acum bibioteca mea. Titluri modeste dar ce conta,erau adunate cu drag şi le-am citit şi recitit în fiecare vară până pe la 14ani.
Mi-aş dori să pot aduna cărţi care-mi plac, care-mi doresc să le citesc, într-un spaţiu intim şi plăcut în care să mă retrag şi să fiu doar eu cu gânduri, cărţi şi idei.


Toţi cei cărora vă plac cărţile, preluaţi întrebările şi răspundeţi. Veţi fi surprinşi plăcut de cât de multe şi interesante răspunsuri veţi găsi.

4 comentarii:

Donca spunea...

multumesc de preluare! recunosc ca si eu m-am gandit la Mark Twain! amuzanta istoria bibliotecii de nuc!
o zi buna!

darry.anna spunea...

Cu multa placere, Donca!
O zi buna, asemenea!

Iuliana spunea...

Ohhh,destul de dificila aceasta leapsa! Trebuie sa stai nitelus si sa scotocesti prin strafundurile tale! O sa incerc sa o preiau si eu, dar cand am u pic mai mult timp... Acum sunt la munca... Oricum, mi-a placut leapsa si raspunsurile tale!

darry.anna spunea...

Ai dreptate, Iuliana!
Si eu ,,am cautat,, raspunsurile cateva zile bune.:)
Ma bucur ca ai preluat leapsa. Spor la ,,cautat,,!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...