miercuri, 25 mai 2011

,,Pe vremea mea,,

Nu credeam că voi spune asemeni mătuşilor şi părinţilor mei: ,,Ei, pe vremea mea altfel  era, voi tinerii de astăzi..,, Era cel mai de neînţeles laitmotiv căruia nu puteam să-i aduc nici un contraargument. Ei, bătrânii , rămâneau cantonaţi în ideea că pe vremea lor, în tinereţea lor lucrurile avuseseră o evoluţie mai bună, pe când noi tinerii eram complet rupţi de realitate şi fără nici un reper moral. 
Anii au trecut am adunat amintiri diverse, experienţe, trezindu-mă la un moment dat că repet şi eu: ...pe vremea mea.... Da. Atunci când am fost copil, adolescent, aveam puţine modalităţi de petrecere a timpului liber, astfel că mersul la cinematograf şi la bibliotecă pe perioada vacanţei erau cel mai des întâlnite. Ce? N-aţi auzit să fie coadă la bilete pentru Superman sau Războiul Stelelor mai ceva ca la ulei şi zahăr. Strâmbaţi din nas, acum avem 3D şi Blue-Ray.
Revenind la ...alte vremuri şi auzindu-le pe colegele mele cu copii şcolari şi adolescenţi mi-am dat seama de diferenţa enormă dintre generaţii. Şi bineînţeles că am intrat în corul ,,pe vremea mea,,. Copii de azi nu mai citesc, ascultă muzică din ce în ce mai aiuristică, nu scriu corect, îşi pierd timpul pe internet... mai adăugaţi şă voi alte nemulţumiri.
......
Întâmplător am ascultat astăzi melodia următoare:

Jennifer Lopez Ft Pitbull - On The Floor
   
  Asculta  mai multe  audio   electronica

n-am mai ascultat  muzică disco de multă vreme, nu mi-a mai plăcut şi am renunţat.  Am recunoscut o linie melodica veche.
Bun şi ce-i cu asta?  Asta-i noua generaţie căreia eu incerc să-i arăt că... pe vremea mea lucrurile mergeau altfel. Aiurea. Ne batem gura de pomană, tinerii nici nu ne vor băga în seamă darăminte să ne aducă vreun contraargument. Jocurile noastre sunt în mare parte făcute, ei, tinerii acum îşi fac cărţile, încrezători şi plini de speranţă. Să avem încredere în puterea lor de decizie să le fim părinţi iubitori şi nu autoritari ,considerând că ei trebuie să facă lucrurile exact ca pe vremea noastră.

6 comentarii:

April spunea...

Fiecare generatie are ceva aparte care o deosebeste de cea precedenta, asa incat e normal sa spunem "pe vremea mea..." era altfel...

Imi place sa ma intorc in trecut si sa rememorez clipe dragi, dar in acelasi timp imi place sa visez la viitor.

Amintirile ne fac nostalgici si ne arata ca desi copilaria si tineretea parca a fost ieri, totusi a trecut atat de mult timp incat s-au schimbat multe in jurul nostru, uneori ramanand cantonati in acea perioada.

Te pup si it doresc o zi minunata!

darry.anna spunea...

Ai perfecta dreptate April!

O zi minunata si tie!:)

Dili spunea...

Da, si eu ma trezesc deseori cu acest "pe vremea mea" in gura... Copiii asculta fascinati cand le povestesc ca eu vedeam desene animate 10 minute sambata si duminica, ca pc-ul nu exista, ca aveam 3 papusi si nu 30 samd. Ideea este sa te mulezi dupa noile vremuri cu o deschidere care nu se invata decat exersand. E foarte greu... iubirea e cheia, sa faci totul iubitor si cu inima curata, si sa ai incredere in cei mici, cu siguranta vor dori sa afle pe pielea lor cum este sa gresesti si astfel isi vor fauri o proprie "vreme" a lor din care sa iasa maturi si puternici...

darry.anna spunea...

Foarte frumos ai spus Maria!
O zi buna iti doresc!
:)

Iuliana spunea...

Si eu le povestesc la ai mei copii peripetiile din "vremea mea" si uneori imi dau seama ca noi eram mult mai nebunatici decat ei, care stau mai mult in casa la pc, decat sa iasa pe afara si sa mearga la : furat de trandafiri, furat de cirese, batai cu bulgari de zapada, sunat la usile vecinilor ai apoi fugit repede pe scari... :)))

Fiecare generatie are "vremea ei"...

darry.anna spunea...

:))Iuliana, ce vremuri!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...