marți, 6 decembrie 2011

De Moş Nicolae ...şi de Sărbători

... na, ca anul ăsta Moş Nicolae  mi-a adus nişte... (m.ci). Haapciu!
Asta-i treaba, tot nu aveam chef de sărbători comerciale. Am încercat să fiu reţinută, sunându-mi în urechi: ,,mamă, nu-i frumos să spui aşa,, dar uite că am să spun. Sărbătorile de iarnă îmi plac, în linişte şi tihnă, să mă pregătesc pentru ele cum vreau nu cum îmi cântă seară de seară reclamele. Să cumpăr şi să dăruiesc ce vreau eu. să scriu o scrisoare pe hârtie şi s-o trimit prin poştă. Ce colecţie de vederi aveam odată! Să-mi fac ornamente din hârtie creponată şi colorată să le lipesc cu lipiciul ăla mirositor de altădată. Uite ca nu vreau ornamente sclipicioase şi albastre şi... bani aruncaţi. Da, sunt zgârcită. arunci banii pe nişte tâmpenii, că doar e Crăciun şi trebe musai să le ai pe toate, că s-a mai deschis un hipermarket şi trebe să-l vizitezi. Aiurea! Şi... intri în luna ianuarie cu buzunarele goale şi fluierând a pagubă şi nici nu te poţi bucura de un nou început, să-ţi faci planuri că ... cine ştie, patronul...deh, e criză şi la el.

Şi ce-ai realizat? Că eşti tributar unui consum exagerat şi unor cumpărături de care nu ai musai nevoie.
,,Ce vrei să-ţi aducă Moşul?,, Păi să-mi aducă puţină minte-n cap să gândesc fără să fiu influenţat de reclame şi de ce şi-a mai luat vecina sau colega. Crăciun e în fiecare zi din an dacă ştii să ai inima şi mintea deschisă.

Hai, să fiţi sanătoşi...haapciu!

10 comentarii:

cristina spunea...

pai ... multa sanatate iti doresc. nu te mai supara pe comercianti, ca tre' sa traiasca si ei din ceva. decat sa tipe la tine vreun bou de sef, mai bine incerci sa vinzi ceva pe cont propriu. ei nu te obliga sa cumperi, nimeni nu te poate obliga la asta si daca nu vrei, daca nu ai cu ce, nimeni nu te poate obliga sa faci cheltuieli anapoda. nu spun despre tine, ci la modul general. inteleg supararea ta pe consumerism, dar poate ca nu e cel mai mare rau.
la multi ani, daca nu ne mai "vedem" pana la anul :))

darry.anna spunea...

:) Multumesc frumos!
Pai, eu n-am nimic cu comerciantii, chiar imi place sa-mi cumpar de la magazinul din colt, fiecare trebuie să trăiască din munca sa.
Imi displace goana nebuna dinaintea Sarbatorilor, goana dupa orice.:))

La multi ani si tie!
:)

DOAR NOI spunea...

Sanatate si La multi ani! Bine gandesti draga mea...:)

Diana Alzner spunea...

Avem nevoie de mai multă taină, de mai multă tihnă, de mai mai multă credinţă. Când le vom dobândi, arunci von simţi gustul sărbătorilor.
Sănătate, Daria, fă-te bine! :)

darry.anna spunea...

:)Multumesc, draga Claudia!

darry.anna spunea...

:)Multumesc din suflet, Diana!
Ma simt mai bine,faptul ca am scris ce aveam asa pe suflet, o idee, poate traznita mi-a facut bine.
Iubesc teribil Craciunul si ceea ce-mi aduce in gand si poate de aceea imi displac prea multele reclame si exagerari.

Iuliana spunea...

La multi ani si pentru ziua ta de nume (scuze de intarziere!) si pentru ziua ta de nastere! Sa ai parte de tot ce e bun si de folos sufletului! Doamne ajuta!

Pupici si imbratisari cu drag!

darry.anna spunea...

:) Multumesc frumos, Iuliana!
Te imbratisez cu drag,
Doamne ajuta!

adriana spunea...

La multi ani de doua ori si hapciu sa dispara repede de la nasul tau! ce-mi Imi place tare mult scrisul acesta manual, sa ii zic asa. Sa stii ca nici mie nu imi place nebunia din magazine si stressul de dupa. Pupicei.

darry.anna spunea...

:)Multumesc, Adriana, draguto!
Scrisul imi aminteste de caietele de scoala.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...