marți, 10 iulie 2012

Povestea de marţi


... sau cum m-am întâlnit cu Spiriduşul Grăbit care nu are Timp de Pierdut.
De când mă ştiu am fost puţin gură-cască, uită-te în dreapta. Cu genunchii juliţi pentru că întotdeauna exista ceva interesant de privit în stânga sau în dreapta şi nu doar înainte.
Buuun!
La vremea când e musai să te trezeşti dediminicioară ca să ai un ban de cheltuială, lucrurile s-au schimbat.
Inveţi să priveşti doar înainte că dacă cumva întorci capul după cine ştie ce fluturaş sau norişor are mereu cineva grijă să te redirecţioneze:
_Dar, tu ce faci?
_Nimic, mă uitam şi eu.
_A, te uitai, înainte? Da?
_Doar înainte, înghiţind în sec, spun cu jumate de gură.
Şi mai trece unul pe lângă, altul, doi-trei şi mă trezesc în coada rândului.
Nu se mai poate aşa ceva.prea se uita în dreapta şi-n stânga şi noi muncim pentru ea, urlară corul furnicilor muncitoare şi zoritoare. Trebuie să facem ceva. 
_ Am eu grijă, am eu grijă, ciripi un Spiriduş.
_No, că mi-am găsit naşul, îmi spun.
.....
_Hai mai repede, n-avem timp, n-avem timp. Sunt atâtea lucruri de făcut.
_Bine, dar uite vine ploaia.
_Las să vină, las sa vină, eu nu am timp de pierdut, ce mă interesează pe mine o ploaie şi atât.
Se iveşte şi curcubeul neavând cine să-l admire, îmbufnat, a şi plecat. Mie îmi sună în urechi: mai repede, mai repede. Şi stânga şi dreapta nu-s decât o amăgire. 
Am început să funcţionez doar pe înainte şi uneori stop.
ce fluturi, ce flori, ce ploi...amintiri.
_ Noi suntem harnice şi to mai harnice, noi facem treabă, ea nu face nimic, priveşte înainte şi-n gând, nu se mai poate aşa. Trebuie să fie ca noi, trebuie să fie ca noi.
_Nu, eu nu vreau să fiu harnică. Eu vreau să am timp
 Îmi fac timp să privesc şi cerul şi ploaia.
_O să mori de foame, o să mori de foame, striga Spiriduşul, disperat că şi-a pierdut subalternul.
_O să am timp să-mi fie şi foame!
:)

2 comentarii:

Diana Alzner spunea...

Stii ceva? Cred ca Spiridusul Grabit are mult de pierdut. Nu se alege cu nimic. Daca nu te uiti macar putin in stanga si-n dreapta cu ce te alegi?
Daca nu ai timp sa admiri cerul cu nori si florile cu albine, la ce bun sa mai vietuiesti?
Daria, sunt din aceeasi echipa cu tine: privesc in jur. Imi fac eu timp! :)

darry.anna spunea...

:)Stiam eu!
Multumesc frumos si te imbratisez cu drag, Diana!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...