marți, 20 august 2013

Cum am pierdut la masa verde... a compunerilor

Îmi place să scriu. Poate uneori mă exprim mai greoi însă perseverez.
Îmi aduc de trei momente din viaţa mea când am pierdut la compunere în faţa altcuiva.
prima întâmplare în clasa a III a. Doamna învăţătoare ne-a dat să scriem o compunere despre o amintire plăcută de vacanţă. Eu am scris despre vacanţa de vară când am fost cu verişoara mea pe câmp şi s-a speriat de broscuţele care săreau prin iarbă. O colegă de-a mea a scris despre o întâmplare la săniuş. Eu am scris singură compunerea, fără ajutor din partea cuiva. La colega mea era vizibil chiar şi pentru mintea mea un mic ajutor din partea mamei. Ea a luat 10, eu am luat 9. Nu m-am supărat prea tare doar că nu am înţeles descalificarea.
Prin clasa a VII a, m-am mai păcălit încă odată. Eram la o şcoală nouă, compunere nu mai ştiu pe ce temă. Am scris iarăşi aşa cum am simţit, un coleg de-al meu a făcut o compunere cu citate, metafore...nota10. Bun. La ceva timp am remarcat minunaţia lui de compunere în manualul de clasa a VIII a. Amuzant, nu? Doamna profesoară nu ştia lecţiile din manual. Să nu mă înţelegeţi greşit, am avut destui profesori pe care i-am iubit pentru că ştiau cum să se facă iubiţi.
In clasa a IX a mi-am spus: acum ştiu cum să fac o compunere, citate şi cuvinte proprii, iau 10. Doar că au fost prea multe citate, părea copiat,  muncisem ... ca să nu spun câte fişe de lectură făcusem...a fost chiar 8, în favoarea unui 10 pentru Olga. Colegii au votat pentru ea pentru că era mai drăguţă decât mine. Ce gânduri poţi să ai când eşti adolescentă slabă şi firavă! 
Un an mai târziu, doamna dirigintă care ne era şi profesoară de limba română mi-a dat un 8 pentru sinceritate tot la o compunere. Am iubit-o pentru nota aceea şi am fost tare mândră o vreme.
De la doamna dirigintă am luat şi un 3 fabulos pentru că n-am citit Groapa lui Eugen Barbu, dar tot am iubit-o!
Îmi place să scriu aşa cum simt gânduri şi idei pentru mă eliberez, mă organizez, mă clarific.
Ce a fost în trecut rămâne în amintire eu scriu mai departe pentru bucuria pe care mi-o oferă scrisul.

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...